Obawiam się, że w tej cenie nie dostanę AGM, a może masz taki namiar
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez SonyMierzymy całą długość podstawy, czy też są na niej jeszcze jakieś ograniczniki lub podobnie uniemożliwiające wsadzenie dłuższego aku :?:
Komentarz
-
-
pedros, wielkie dzięki . Bardziej chodziło mi co prawda o namiar na sklep :wink:
Zamieszczone przez Lesiu34Całą długość podstawy
Trzeba będzie zatem zmierzyć podstawę w aucie a akumulator mierzyć przy stopce montażowej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SonyZamieszczone przez pedrosOstatnia cena 267 pln brutto, jak ktos nie czuje mięty do AGM.
ciekawy akumulator ciekawa cena
Kolejna opcją, dosyć ciekawą jest wypatrywanie na tym samym portalu OEM Varty AGM z pierwszego montażu maksymalnie 4 letnie....choć nie warto skreśla w dobrym stanie starszych- to temat bardziej dla znawców ale jakość i trwałość tych akumulatorów jest niezwykle wysoką. Po zakupie takiego akumulatora koniecznie trzeba minimum tydzień go kondycjonowac inteligentną ładowarką.
Jest kupa okazji z rozbiórki ( mam nadzieję :diabelski_usmiech )
Komentarz
-
-
Ja dopiero na zimę będę wymieniał akumulator, ale już teraz przeglądam co tam ciekawego można kupić. Również będę odchodził od tradycyjnych akumulatorów i zastanawiam się nad dwoma okazami:
1) Zap AGM polecany w tym temacie
2) Banner Running Bull EFB
Cena obu jest podobna i niestety w mojej okolicy słabo z dostępnością. W obu przypadkach patrzę na 70Ah, bo to największy jaki mi się zmieści. Akumulator będzie jeździł codziennie na odcinkach po 10km w stronę. Który bardziej polecacie do komory silnika do 1.9TDI 110KM?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kornatJa dopiero na zimę będę wymieniał akumulator, ale już teraz przeglądam co tam ciekawego można kupić. Również będę odchodził od tradycyjnych akumulatorów i zastanawiam się nad dwoma okazami:
1) Zap AGM polecany w tym temacie
2) Banner Running Bull EFB
Cena obu jest podobna i niestety w mojej okolicy słabo z dostępnością. W obu przypadkach patrzę na 70Ah, bo to największy jaki mi się zmieści. Akumulator będzie jeździł codziennie na odcinkach po 10km w stronę. Który bardziej polecacie do komory silnika do 1.9TDI 110KM?
Jak masz ładowarkę impulsową (jak jeszcze nie to polecam optimate ) to warto nowy akumulator dobrze zainicjować czyli kilkanaście dni go potrzymac na ładowaniu.
Czasami zdarzają się okazje na rynku wtórnym, gdzie można dostać w naprawdę dobrym stanie jakiś OEM AGM (Varta).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kornatMam tylko prostownik transformatorowy, ale po kupnie AGM trafi na strych Są jeszcze jakieś warte uwagi ładowarki oprócz optimate?
Zap i Sznajder to są te same firmy? Bo widzę, że czasem jest podane pod różnymi nazwami.
Ctek, Bosch, Schumacher, ostatecznie z Lidla. Można je używać " na pojeździe"
Chociaż wolałbym najtanszą optimate ze wzgledu na ciekawe programy (np przy odlaczonym od instalacji akumulatorze 20 >Volt przy pulsujacym małym prądzie przy inicjacji i regeneracji) i niech ma te 2 A zamiast 5 A. Najwyżej dłużej będzie ładowany chociaż przy specyficznej kombinacji prądu i napięcia i tak będzie znacznie szybciej niż przy transformatorowej.
Tanie ładowarki ładują od ok 7 albo nawet 10 V.
Dobre juz od 0.5 V lub 2V.
Ale ostatecznie jak rozladujesz tak niski to możesz wspomóc się transformatorowym prostownikiem najmniejszym prądem (jeśli masz regulację ) do momentu kiedy ładowarka mikroprocesorowa zacznie widzieć akumulator.
Zap i Sznajder i Nord Star to jeden producent. Niedawno wykupili także firmę Jenox.
Komentarz
-
-
Zap i Sznajder i Nord Star to jeden producent.
Jeszcze tak zapytam, bo spotkałem się z opinią, że AGM nie lubi wysokiego napięcia. U mnie alternator ładuje od 14,7V na zimnym silniku i temp. otoczenia poniżej 0*C i wraz nagrzewaniem się silnika spada. Jak jest ciepło to ładowanie wynosi ok. 14,4V i przy upałach nawet 13,8V. Takie wysokie napięcie nie zaszkodzi AGM?
Dzięki za pomoc i informację. Zabieram się za szukanie ładowarki i na wakacje akumulator.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kornatZap i Sznajder i Nord Star to jeden producent.
Jeszcze tak zapytam, bo spotkałem się z opinią, że AGM nie lubi wysokiego napięcia. U mnie alternator ładuje od 14,7V na zimnym silniku i temp. otoczenia poniżej 0*C i wraz nagrzewaniem się silnika spada. Jak jest ciepło to ładowanie wynosi ok. 14,4V i przy upałach nawet 13,8V. Takie wysokie napięcie nie zaszkodzi AGM?
Dzięki za pomoc i informację. Zabieram się za szukanie ładowarki i na wakacje akumulator.
[ Dodano: Sob 23 Kwi, 16 12:32 ]
Zamieszczone przez luckdCo sądzicie o tej ładowarce, czy może lepiej dołożyć 130zł do Ctek mxs 5.0?
http://allegro.pl/ladowarka-prostown...937378465.html
Wolałbym CTEKA bez porównania.
Zakładam ze to będziesz nie jeden akumulator ładować wiec lepiej to zrobić dobrze.
Komentarz
-
-
Optimate 2 odpuść - jest dość droga . Jedyna zaletą dwójki jest start od 2V
Scenariusz ładowania wygląda tak:
Optimate 3 juz ma to co trzeba ale nadal maly prąd ale do doładowania i do podpięcia na stałe bije konkurencję (energooszczędne podtrzymanie). Ma też program turbo Save czyli 16 albo 22 V do reanimacji padliny. ...
Bosch to klasyka jest mocno poprawna. Takie ma przebiegi:
Schumacher jest odpowiednikiem Boscha i jest mocniejsza.
Proponuję mimo wszystko jeszcze Ctek MXS 5.0 ma prawdziwe 5 A (sprawdzałem gdyż posiadam również model z czarnym przyciskiem ) nowe modele mają znacznie więcej kombinacji programów np Recond na 0.8A.
Do 200 PLN chyba Schumacher wygrywa.
Komentarz
-
-
Dla mnie to amatorska zabawka. 5 amper ładowania. No nie ma co płakać się chce. Kabel sam od mocnego prostownik więcej kosztuje. Tak dokładnie tyle bo zerknij cie sobie ile kosztuje metr kabla miedzianego powiedzmy 25 mm2 i przemnozcie sobie dwa razy po 4 czy 5 metrów i wyjdzie 200 zł.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Panowie, szybkie pytanko - jako, że dzisiaj mój aku totalnie odmówił mi posłuszeństwa (lato, nie zostawiłem nic co mogłoby go rozładować), muszę coś kupić na szybko. Doradźcie co będzie lepszym wyborem:
- oryginalny aku 72Ah kupiony w VW - cena ok 380 zł (polecany przez znajomego z mojego ASO)
- Centra Futura Carbon Boost 72Ah - cena 300 zł u znajomego w sklepie
- może coś innego?
Z góry dzięki za pomoc!!O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
Maciej
Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..
Komentarz
-
-
Witajcie. Zawsze lece najpierw cały temat zanim podejmę jakąś decyzję, ale w dniu dzisiejszym moja bateria odmówiła mi współpracy. Z racji że muszę jak najszybciej usprawnić samochód, nie mam tym razem czasu na przerzucenie wszystkich stron.
Sytuacja wygląda tak, że rano nie odpalilem auta więc podłączylem prostownik i po 6h miałem jechać z żoną i synem do rodziny. Podlaczam klemy a tu lipa, nie zakręci. Podłączylem się kablami do sąsiada i od ręki. Auto chwilę pochodziło, zgasilem, amba fatima. Więc znowu kable i jedziemy. Na miejscu chciałem przestawić auto i już też nie zapaliło. Tak jakby bateria już nie przyjmowała prądu.
Mam 1.6 mpi, co mi polecicie na szybko do tego silnika? Auto niedługo dostanie kamerę więc aku bedzie dodatkowo obciążane po wyłączeniu zapłonu.
Pytanie drugie przy okazji, gdzie u nas są śruby mocujące aku w tej plastikowej puszce?
Komentarz
-
-
Ja nam taką hurtownie aku w okolicy i tam jest jeden gość młody a drugi starszy. Teraz nawet zakład gumiarski tam dołożyli. Tam już ze 5 aku kupiłem. Zawsze wypytuje a ze troszkę w elektryce elektronice się lubuje to pogadamy zawsze. Mówili mi zawsze żeby nie brać tych aku premium czyli np centra Futura itp w innych markach. Zawsze lepiej brać np centre plus. Standard tez nie brać. W varcie tez lepiej blue a nie black i Silver. Te Silver czy Futura to aku do karetek policji taxi itp. Ludzie nie rozumieją ze jak coś jest dobre dla jednego to nie znaczy ze dla cywilniaka tez będzie. Lepiej wziąć np74Ah plusa jak 60Ah z futury.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Apropo tego co napisałem wcześniej - na forum znalazłem, że niektórzy posiadacze 1.6 MPI piszą, że mają ori akumulatory 44Ah, za to mój, który umarł (nie mam pojęcia czy wcześniej był już zmieniany) na nalepce ma 70Ah. Teraz już sam zgłupiałem i nie wiem co mam kupić, bo jak przerzucam "konfiguratory" to wyskakują mi pojemności rzędku 60-64 Ah.
W aucie dołożony będzie alarm, a także wideorejestrator, nastawiony na rejestrację na parkingu, dlatego chcę coś co będzie sobie dobrze radziło, bo jeżdżę teraz ogólnie mało, głównie krótkie 2-5 km trasy - jak więc wiadomo w takiej sytuacji, nie ma wiele czasu na doładowanie aku.
Ze względu na rzeczy, które będą pracować na baterii może dojść do głębokiego rozładowania akumulatora.
Zna ktoś złoty środek na tą sytuację? Aku muszę kupić w ciągu 2-3 dni, bo potrzebuje samochodu (w sobote wesele), a nie chcę kupić byle czego.
Komentarz
-
-
U mnie od nowości 44Ah.Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
Komentarz